Catalunya Cup 2019 - Barcelona

Vloženo: 6.3.2019 0:00:00

O víkendu proběhla akce s názvem Catalunya Cup 2019. Jedná se o trénink spojený s prvním závodem roku ve slunné Barceloně, který se letos konal již počtvrté. Oproti minulému roku došlo k prodloužení o třetí den, jezdilo se tedy i v pondělí. Počasí bylo pro našince na toto roční období luxusní, přes 20°C a sluníčko po celou dobu. Naše barvy tam hájili Maty Landa se svojí výcvikovou Hondou, Jiří Karásek na své obvyklé ER-6, Jan Bareš na červeném Street Triplu, poprvé s novou zadní brzdou, a Jan Zapach na jeho oblíbeném DR-Z, letos s větším karburátorem.
Trať je na ploše ohraničené zelenými ostrůvky představujícími trávu, mezi kterými se postaví "nekonečná" smyčka. Pro každý den samozřejmě jiná. Je tak možno jezdit po skupinkách, "tahat" pomalejší jezdce nebo naopak uviset rychlejší.
Nedělní závod pak probíhá standardně. Letos byl dost rychlý, tak se obě kola závodu stihla ještě před obědem. Záznam všech jízd je k vidění na YT holandké Moto Gymkhany https://www.youtube.com/channel/UC8IT3ZikT_8clVutnF9yG1w/videos

Naši borci se v konkurenci 40 jezdců ze všech koutů Evropy umístili velice pěkně. Jan Bareš otevřel třetí desítku, Maty naopak uzavřel desítku první, z čehož má velkou radost. Jiří Karásek obsadil osmé místo těsně před nejlepším polákem jezdícím na stejné motorce. Jezdecky má na více, určitě by pomohla změna stroje ze konkurenceschopnější. Bronz si odvezl Jan Zapach, pro nějž je to zatím nejlepší mezinárodní umístění. Spokojenost s výsledkem z jeho strany je, s výkonem už ne tak moc.
Ale brzy bude Mistrovství Evropy, tak si třeba spraví chuť.



Celé akce se nese v duchu pohody a kamarádství, jak je v Moto Gymkhaně naprosto běžné.

https://www.youtube.com/watch?v=xy2id3KVuj8&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1kCVyPcYT292zEvlmwNgPt7GoChe9s4nCJWwo3qPa4aQkI6_m1ILQ-8GY

Vřelého uvítání se tak dostalo novým jezdcům ze Španělska, Francie, Německa a také třeba Ukrajiny. Mnoho nových tváří se v Barceloně ukázalo s novými nápady, jak přiblížit život mezi kuželkami světu a také dalším jezdcům, kteří bohužel nemohli být letos přítomni. Tak jim to třeba příští rok vyjde lépe.

 

Jak viděli Catalunya Cup 2019 naši jezdci:

 

Matouš Landa

Obvykle pořádáš a organizuješ akce Ty. Jaké to bylo nemuset nic řešit a "jen" jezdit?

Vždy mě baví jezdit na zahraniční závody. Jeden z důvodů je, že člověk může nasát a v klidu si užít tu závodní atmosféru a krom sebe a své motorky nemusí nic řešit. Dále se vždy snažím inspirovat, jak vylepšit organizaci závodů u nás, a zároveň i vidím nedostatky u zahraničních pořadatelů. Myslím, že některé věci umíme lépe, např. online výsledky.

 

V Barceloně jsi byl poprvé, jak sis to užil? Speciálně po minulém roku, kdy jsi připravoval Evropu, to musel být naprosto odlišný zážitek.

Barcelona pro mě byl jeden z nejlepších zahraničních eventů, které jsem za svou jezdeckou kariéru navštívil. Perfektní plocha. Bohužel mě limitoval fyzický handicap. Podcenil jsem zimní fyzickou přípravu a nasadil velkou zátěž již dva dny předem, kdy jsem jezdil na výstavě Motosalon. Po sobotním tréninku se to mé krční páteři přestalo líbit. Neděli jsem spíš protrpěl, než abych si ji užil. Ale celkově velmi pěkná akce. Hlavně skupinový chasing v neděli po závodě vypadal úžasně a myslím, že spousty začínajících jezdců se hodně naučily.

 

10 ze 40, to vše na sériové motorce. Jsi spokojený s výsledkem nedělního závodu?

S výsledky spokojený celkem jsem, po nezdařeném 1.kole jsem jel spíš na jistotu. Pořadí není až tak podstatné, důležitý pro mě je procentuální přepočet na nejlepší jezdce, na kterém se nejlépe odhane, jak na tom jsem.

 

Jaké máš závodní cíle do letošního roku? Pokud vůbec nějaké, protože jsi znám tím, že to nijak extra neřešíš.

Řekl bych spíš že to nehrotím, než že bych to neřešil. Cílem je určitě udržet si výkonnost, pořadí v českém mistrovství, což bude hodně těžké, a stejně tak alespoň obhájit nebo vylepšit umístění na ME. Na druhou stranu jsem realista a vím že na sériové motorce bez aktivního tréninku už dnes není možné jezdit na absolutní špičce. Takto mi to vyhovuje. Jezdit si to na pohodu pro zábavu. Ale furt jsou to závody a vždy mě baví bojovat o umístění.

 

 

 

Jan Bareš

V Barceloně jsi byl již podruhé, máš tedy dobrou představu, o jakou akci jde. Jak bys zhodnotil a případně porovnal oba dva ročníky?

Loni to byla pecka. Letos jsem jel s nastaveným vysokým očekáváním. Opět se to povedlo. Je to taková organizačně partyzánština. To je dáno malým týmem organizátorů, kteří v Barceloně nejsou doma a ještě si chtějí také zajezdit. Nicméně rozježdění po zimě v teple a na tak výborném místě by byla pecka i zcela bez organizace. Navíc se díky těmto akcím pomalu vytváří Evropská parta stejně naladěných bláznů. Být s nimi je vždycky fajn.

Loni jsi vyměnil supermoto KTM za Street Triple. Přechod na jinou motorku vždy vyžaduje změnu. Jak se s ní srovnáváš? Byla letošní Barcelona především o zisku zkušeností s novým strojem?

Na KTM jsem měl po cca 3 letech pocit, že se už nikam neposouvám. Tak jsem zkusil změnu. Zároveň se změnou jízdního stylu také řeším úpravy v naší Moto Gymkhaně unikátní motorky. Že to byl krok správným směrem ukazují výsledky, kdy se dokážu držet ve skupině A i přesto, že úroveň špičky jde raketově nahoru. Na novou motorku jsem si zvykal tak dokonale, až jsem si způsobil zlomeninu. Přes zimu jsem ještě dělal další technické změny. Tudíž jsem do Barcelony jel zvykat si zase na jinou motorku :-D

V posledních letech jsi během závodů několikrát nepříjemně spadl, měl i pár zranění. Jak moc Tě to ovlivnilo do dalšího ježdění?

Alespoň je vidět, že nejsem přizdisráč, i když na úplnou špičku stejně nestačím. Ale snažím se. Jinak samozřejmě každá velká rána, která pak tělesně bolí měsíce se podepíše i v hlavě. Odbourává se to pomalu a těžce. Chce to prostě vytrvalost, trpělivost a neutíkat z boje.

Jaké máš závodní plány a cíle do letošní sezóny?

Asi bych měl napsat jako první "letos si nic nezlomit" :-D
Jinak hlavní ambice je držet pozici v peletonu. I přesto, že všichni zrychlují.Takže já musím zrychlovat taky.
V konktrétních hodnotách to je
- zůstat v českém 'A'. Kdyby se podařilo urvat nějaký TOP5 výsledek, tak budu plně spokojen.
- v rámci Evropy jsem zatím vždycky jel s ambicí "v první polovině startovního pole". Zatím se to dařilo, s výjimkou Barcelony minulý týden, kde jsem "první ve druhé půlce", tedy o jednu příčku hůř.
- kdyby se povedlo zopakovat GP8 pod 30 v závodě (to byl tréninkový čas těsně před zlomeninovým pádem), budu se cítit jako KING.
Jinak je to hlavně o zvládnutí předělané motorky a hecování se s klukama, kteří jezdí zhruba stejně rychle jako já. Ono je vlastně jedno, jestli jedeš o první místo nebo třeba o desítku, když jedeš naplno a máš soupeře, se kterým na sebe můžete dělat dlouhý nos.